U sredu, 14. maja u Kulturnom
centru „Grad“ održan je Developers’ mDay, prvi u nizu događaja koje će
organizovati kompanija Mainstream, a namenjeni su svima koji se bave naprednim
Web razvojem
Pored mnogo uglednih gostiju iz
oblasti tehnologije i programiranja, pomalo neočekivana zvezda mDay-a nije bio
programer, već sportista. Ivan Miljković, jedan od najuspešnijih odbojkaša svih
vremena, predstavio je svoj projekat WorldOfVolley.com.
Ideja ovog specifičnog portala bila je
da na jednom mestu okupi sve timove i igrače i kreira neku vrstu poslovne
društvene mreže za odbojkaše. Kao odgovor na pitanje kako spojiti sport, biznis
i internet, nastala je jedinstvena svetska baza podataka o odbojci, sa vestima
i podacima o igračima, timovima, statistikama, video snimcima i svim
kontaktima. Trenutno na portalu ima oko 30.000 profila, a dnevno ima oko 5.000
posetilaca koji čitaju vesti i druge aktuelnosti iz sveta odbojke.
Miloš Vukosavljević iz kompanije Inbox Online, koja je razvila ovaj
portal, je predstavio tehničke detalje platforme koja pokreće
WorldOfVolley.com. Kao razvojna platforma korišćena je Java, a portal pokreću
Apache i Tomcat. Kao najveći izazov on je izdvojio održavanje rastuće baze
video snimaka utakmica, kojih trenutno ima oko 5.000 i zauzimaju skoro 8 TB
prostora. Ova specifičnost je uslovila podelu portala na dva zasebna segmenta,
od kojih prvi upravlja samim Web portalom, dok je drugi posvećen isključivo
serviranju video fajlova.zasebna segmenta, od kojih prvi upravlja samim Web
portalom, dok je drugi posvećen isključivo serviranju video fajlova.
Povodom ovog događaja i projekata intervju
sa našim asom napravio je bloger Ivan Minic (intervju preuzet sa http://ftw.rs)
Ivane, kako si došao na ideju da pokreneš WorldofVolley?
Ideja je počela da se razvija pre
oko tri godine, a u realizaciju smo krenuli pre oko godinu i po dana. Bio nam
je cilj da napravimo centralizovanu lokaciju sa detaljnim, proverenim podacima
o ljudima koji se bave odbojkom kao profesijom. Odbojka nije toliko
rasprostranjena kao košarka i fudbal, mnogo su manji i ugovori, a izvora
kvalitetnih informacija nema dovoljno. Trenutno stanje je da ozbiljne lige
postoje u Italiji, Turskoj, Japanu, Koreji, Rusiji i Azerbejdžan (žene),
ali i tamo stvari nisu sjajne. Jezik je ozbiljna barijera, a informacije
su raštrkane i vrlo je teško doći do njih, a kamoli ih sistematizovati. Takođe,
jako je teško proveriti informacije koje dobijete. Igrači se ponekad kupuju na
osnovu par minuta highlights video snimaka. Profesionalni sport zahteva više od
toga, a mi smo tu da to ponudimo.
Koji su najčešći problemi koje ste pokušali da rešite?
Postoji nekoliko slučajeva, ali
evo nekih od njih. Italija ima svakako najveću tradiciju, ali od kako je
nastupila kriza, i tamo je teško. Ipak, Italijanski klubovi imaju otvoren odnos
prema igračima – kada iznose ponudu za ugovor, iako je ona možda mala, možete
biti sigurni da ćete taj novac dobiti. Grčki klubovi recimo često obećavaju
mnogostruko veće ugovore, ali ih ne isplaćuju na vreme i u celosti. Na sajtu
postoji opcija da svaki igrač, a trenutno imamo preko 22.000 profila, oceni
klub u kome je igrao, ali i da da izveštaj o neizmirenim obavezama, kako kolege
ne bi napravile grešku. Takodje, svaki igrač može preuzeti kontrolu nad svojim
profilom, i popuniti dodatne informacije o sebi, ali ne može izmeniti
informacije koje su zvanične, kao statistike, istoriju klubova i slično. Kako
statistike preuzimamo iz zvaničnih kanala, one tačno oslikavaju stanje, i
umanjena je mogućnost da igrač slaže svoj budući klub u vezi sezone koju je
imao iza sebe. Takođe, u svakoj od utakmica u bazi koja stalno raste, postoje
informacije o igračima, pa je moguće pregledati često i po više desetina
utakmica za svakog igrača.
Kako planirate da monetizujete portal?
Trenutni prioritet je da imamo
što više kvalitetnog sadržaja i svakodnevno radimo na tome. Što se monetizacije
tiče, cilj nam je da za nekoliko godina uvedemo pretplatu preko koje bismo
učinili sve podatke dostupnim. Nije nam ideja da previše zatvaramo sajt, već da
samo određene specifične komercijalne stvari učinimo dostupnim uz pretplatu.
Takođe, verujemo da će i oglašavanje biti zastupljeno, a radimo i na
razvoju drugih načina monetizacije. WoV je profesionalna mreža, samo u jednoj
specijalizovanoj oblasti – odbojci. Mnoge stvari koje želimo da uradimo su
slične LinkedIn-u i drugim mrežama. Kada završimo razvoj, i sama platforma može
postati proizvod koji možemo u partnerstvu sa nekim razvijati i za druge
sportove, ali i neka druga specifična tržišta.
Još uvek si aktivan i igraš na visokom nivou, kakvi su planovi za
dalje?
Želja mi je da odigram još jednu ili dve godine na vrhunskom nivou, a nakon toga planiram da se posvetim drugim stvarima.
Želja mi je da odigram još jednu ili dve godine na vrhunskom nivou, a nakon toga planiram da se posvetim drugim stvarima.
svaka cast !
ReplyDelete