Monday, July 28, 2014

WorldOfVolley.com svetska ideje najboljeg na svetu!

U sredu, 14. maja u Kulturnom centru „Grad“ održan je Developers’ mDay, prvi u nizu događaja koje će organizovati kompanija Mainstream, a namenjeni su svima koji se bave naprednim Web razvojem
Pored mnogo uglednih gostiju iz oblasti tehnologije i programiranja, pomalo neočekivana zvezda mDay-a nije bio programer, već sportista. Ivan Miljković, jedan od najuspešnijih odbojkaša svih vremena, predstavio je svoj projekat WorldOfVolley.com.
Ideja ovog specifičnog portala bila je da na jednom mestu okupi sve timove i igrače i kreira neku vrstu poslovne društvene mreže za odbojkaše. Kao odgovor na pitanje kako spojiti sport, biznis i internet, nastala je jedinstvena svetska baza podataka o odbojci, sa vestima i podacima o igračima, timovima, statistikama, video snimcima i svim kontaktima. Trenutno na portalu ima oko 30.000 profila, a dnevno ima oko 5.000 posetilaca koji čitaju vesti i druge aktuelnosti iz sveta odbojke.


Miloš Vukosavljević iz kompanije Inbox Online, koja je razvila ovaj portal, je predstavio tehničke detalje platforme koja pokreće WorldOfVolley.com. Kao razvojna platforma korišćena je Java, a portal pokreću Apache i Tomcat. Kao najveći izazov on je izdvojio održavanje rastuće baze video snimaka utakmica, kojih trenutno ima oko 5.000 i zauzimaju skoro 8 TB prostora. Ova specifičnost je uslovila podelu portala na dva zasebna segmenta, od kojih prvi upravlja samim Web portalom, dok je drugi posvećen isključivo serviranju video fajlova.zasebna segmenta, od kojih prvi upravlja samim Web portalom, dok je drugi posvećen isključivo serviranju video fajlova.

Povodom ovog događaja i projekata intervju sa našim asom napravio je bloger Ivan Minic (intervju preuzet sa http://ftw.rs)

Ivane, kako si došao na ideju da pokreneš WorldofVolley?
Ideja je počela da se razvija pre oko tri godine, a u realizaciju smo krenuli pre oko godinu i po dana. Bio nam je cilj da napravimo centralizovanu lokaciju sa detaljnim, proverenim podacima o ljudima koji se bave odbojkom kao profesijom. Odbojka nije toliko rasprostranjena kao košarka i fudbal, mnogo su manji i ugovori, a izvora kvalitetnih informacija nema dovoljno. Trenutno stanje je da ozbiljne lige postoje u Italiji, Turskoj, Japanu, Koreji, Rusiji i Azerbejdžan (žene), ali i tamo stvari nisu sjajne. Jezik je ozbiljna barijera, a informacije su raštrkane i vrlo je teško doći do njih, a kamoli ih sistematizovati. Takođe, jako je teško proveriti informacije koje dobijete. Igrači se ponekad kupuju na osnovu par minuta highlights video snimaka. Profesionalni sport zahteva više od toga, a mi smo tu da to ponudimo.

Koji su najčešći problemi koje ste pokušali da rešite?
Postoji nekoliko slučajeva, ali evo nekih od njih. Italija ima svakako najveću tradiciju, ali od kako je nastupila kriza, i tamo je teško. Ipak, Italijanski klubovi imaju otvoren odnos prema igračima – kada iznose ponudu za ugovor, iako je ona možda mala, možete biti sigurni da ćete taj novac dobiti. Grčki klubovi recimo često obećavaju mnogostruko veće ugovore, ali ih ne isplaćuju na vreme i u celosti. Na sajtu postoji opcija da svaki igrač, a trenutno imamo preko 22.000 profila, oceni klub u kome je igrao, ali i da da izveštaj o neizmirenim obavezama, kako kolege ne bi napravile grešku. Takodje, svaki igrač može preuzeti kontrolu nad svojim profilom, i popuniti dodatne informacije o sebi, ali ne može izmeniti informacije koje su zvanične, kao statistike, istoriju klubova i slično. Kako statistike preuzimamo iz zvaničnih kanala, one tačno oslikavaju stanje, i umanjena je mogućnost da igrač slaže svoj budući klub u vezi sezone koju je imao iza sebe. Takođe, u svakoj od utakmica u bazi koja stalno raste, postoje informacije o igračima, pa je moguće pregledati često i po više desetina utakmica za svakog igrača.

Kako planirate da monetizujete portal?
Trenutni prioritet je da imamo što više kvalitetnog sadržaja i svakodnevno radimo na tome. Što se monetizacije tiče, cilj nam je da za nekoliko godina uvedemo pretplatu preko koje bismo učinili sve podatke dostupnim. Nije nam ideja da previše zatvaramo sajt, već da samo određene specifične komercijalne stvari učinimo dostupnim uz pretplatu. Takođe, verujemo da će i oglašavanje biti zastupljeno, a radimo i na razvoju drugih načina monetizacije. WoV je profesionalna mreža, samo u jednoj specijalizovanoj oblasti – odbojci. Mnoge stvari koje želimo da uradimo su slične LinkedIn-u i drugim mrežama. Kada završimo razvoj, i sama platforma može postati proizvod koji možemo u partnerstvu sa nekim razvijati i za druge sportove, ali i neka druga specifična tržišta.

Još uvek si aktivan i igraš na visokom nivou, kakvi su planovi za dalje?
Želja mi je da odigram još jednu ili dve godine na vrhunskom nivou, a nakon toga planiram da se posvetim drugim stvarima.


1 comment: