Wednesday, November 13, 2013

EFAKAT INSTRUKCIJA TRENERA!!!


U analizi verbalne komunikacije trenera-klupe jednog tima sa igračima za utakmicu potrebno je izdvojiti nekoliko informacija koje su bitne za analizu:

  1. Sadržaj komunikacije-informacije (teničke, taktičke, psihološke, o protivničkom timu, o svom timu,....)
  2. Vreme kada se komunikacija odigrava (pre utakmice, između setova, na tajm autu, tokom utakmice)
  3. Ko prenosi informacije (prvi trener, pomoćni trener, statističar,..)
  4. Kome se informacije prenose (celom timu, dizaču, korektoru, primaču, blokeru, kapitenu tima, lideru tima,...NAPOMENA: uobičajeno je mišljenje da je najbolji igrač tima u isto vreme i kapiten i lider tima. U teoriji sportske psihologije najbolji igrač, kapiten i lider tima mogu ali ne moraju biti jedna osoba-igrač u timu, već mogu biti različiti igrači, a za dodeljivanje ovih uloga u timu koriste se različiti parametri i metode, što je posebna tema)
Uzimajući u obzir sve varijable oko instrukcija igračima koje treneri prenose, u dosadašnjim istraživanjima, doneti su sledeći zaključci:

INSTRUKCIJE PRE UTAKMICE

O SVOM
O PROTIVNIČKOM
Informacije o timu (ukupno)              
40%    
60%



Taktičke-tehničke informacije
25%
15%
Strategijske informacije                     
15%
10%
Psihološke informacije                       
15%
20%



Dizaču                                    
45%

Korektoru                               
20%

Ostali                                      
35%




Kapiten                                  
30%

Lider                                      
30%

Ostali                                      
40%




Informacije date celom timu              
65%

Informacije date individualno igračima
35%


INSTRUKCIJE IZMEĐU SETOVA

O SVOM
O PROTIVNIČKOM
Informacije o timu (ukupno)              
52%    
48%



Taktičke-tehničke informacije
20%
10%
Strategijske informacije                     
15%
10%
Psihološke informacije                       
20%
25%



Dizaču                                    
40%

Korektoru                               
25%

Ostali                                      
35%




Kapiten                                  
25%

Lider                                      
35%

Ostali                                      
40%




Informacije date celom timu              
60%

Informacije date individualno igračima
40%


INSTRUKCIJE TOKOM TAJM AUTA

O SVOM
O PROTIVNIČKOM
Informacije o timu (ukupno)              
45%    
55%



Taktičke-tehničke informacije
25%
20%
Strategijske informacije                     
5%
10%
Psihološke informacije                       
10%
30%



Dizaču                                    
35%

Korektoru                               
25%

Ostali                                      
40%




Kapiten                                  
20%

Lider                                      
35%

Ostali                                      
45%




Informacije date celom timu              
55%

Informacije date individualno igračima
45%

        

INSTRUKCIJE TOKOM IGRE

O SVOM
O PROTIVNIČKOM
Informacije o timu (ukupno)              
50%
50%



Taktičke-tehničke informacije
25%
20%
Strategijske informacije                     
10%
5%
Psihološke informacije                       
20%
20%



Dizaču                                    
45%

Korektoru                               
25%

Ostali                                      
30%




Kapiten                                  
30%

Lider                                      
30%

Ostali                                      
40%




Informacije date celom timu              
35%

Informacije date individualno igračima
65%


Maksimalan broj instrukcija koje treneri prenose ekipi ili igračima u jednoj pauzi je 3.
Instrukcija mora da bude kratka i jasna, sa jasnim ciljem i efektom koji se želi postići.
Instrukcije se veoma retko iznose kritički, i treba da se iznose tonom koji igračima i ekipi uliva maximalno uverenje da će izdata instrukcija dati željeni rezultat.

Analizom prezentiranih rezultata možemo izneti sledeće zaključke:

PRE UTAKMICE treneri uglavnom iznose igračima informacije o igri protivničkog tima, preovlađuju informacije o tehničko-taktičkim elementima igre, najviše individualnih informacija se prenosi dizaču, kapitenu i lideru ekipe, a informacije se pretežno prenose grupno (ekipno)
IZMEĐU SETOVA treneri, za razliku od informacija pre utakmice, iznose igračima više informacija o svom timu, preovlađuju informacije koje se odnose na psihološki aspekt ekipe, najviše individualnih informacija se prenosi dizaču i lideru ekipe, a informacije se pretežno prenose grupno (ekipno)
TOKOM TAJM AUTA treneri iznose igračima informacije o igri protivničkog tima, preovlađuju tehničko-taktičke i psihološke informacije, povećava se količina individualnih informacija korektorima-napadačima i lideru tima a informacije se više prenose individualno.
TOKOM IGRE treneri podjednako daju iformacije o obema ekipama, podjednako daju informacije tehničko-taktičke i psihološke informacije, dizač i lider ekipe dobijaju najviše individualnih informacija, a informacije se uglavnom prenose individualno.

Na osnovu analize rezultata istraživanja i zaključaka može se konstatovati da sadržaj i količina instrukcija trenera zavise od vrste pauze u kojoj se utakmica nalazi.

Osnovni cilj instrukcije je ostvarivanje nastavka pozitivnog rezultatskog momentuma ili preokretanje negativnog rezultatskog momentuma ekipe.

No comments:

Post a Comment